1983-ban végzett kettes tankör

A BME Közlekedésmérnöki kar 1983-ban végzett kettes tankörének blogja. 2009. május 23-án 26 év után újra találkoztunk. Ide várjuk az emlékeiteket, gondolataitokat, fotókat és egyebeket, amit meg szeretnétek osztani a többiekkel.

Utolsó kommentek

Naptár

június 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30

Emlékek

2009.05.21. 23:10 2-es tankör

Szia Manó, Tisztelt Tanár úr, Kedves Mindenki!

Nagyon örülök, hogy létrejön ez a kissé „halasztott”  találkozó. Gondolom, ahogy én is – vegyes kíváncsisággal és előbújó lelkesedéssel – fogadja mindenki.
Az időpont közeledtével egyre inkább hatása alá kerítenek az emlékek:

  • a ( számomra ) gyötrelmes rajzbeadások,
  • a Sándor Tibi segítségével túlélt elektronikai és számítástechnikai mutatványok, gyakorlatok,
  • Veér Lajos ( jól emlékszem a nevére ? ) ács-ceruzája,
  • Gyenes Tanár úr hathatós kérése: „ Lépjenek már be a KISZ-be, mert  én „nagyot kapok, ha nem így lesz”. Beléptünk.  Egy fél évre…
  • a hiányzásokat kibekkelő orvosi igazolások,
  • vizsgák tömkelege ( néhol reggeli rumicilinnel elűzve a fáradt agysejteket, máskor a puska hagyományos módszerét alkalmazva),
  • kollégiumi bulik, Marika néni (portásnő ) szeretete, telefonon történt üzenet-átadásai,
  • pécsi kirándulás focimeccsel ( Pécs – Fradi )
  • szatmári almaszedések, Gyenes Tanár úr közbenjárása határátlépésünket illetően,
  • Ignácz Csabival történt almatábori összetűzésünk ( azóta nem is igen beszéltünk; Csabikám, itt az ideje elszívni a békepipát…) ,
  • Hangulat-borozó: vizsga-elemzések,
  • a kollégiumi év eleji-végi költözések,
  • balatonakarattyai bulik Zscs-nél,
  • a Drönk-bárban töltött napirendi „eszmecserék”,
  • Nemzeti Színházbéli 140 Ft-os napi keresetek (díszlet-rakodás ) + statisztálások
  • a diplomamunka-időszak lazasága,
  • a később betiltott kollégiumi Bartók Honismereti Kör,
  • focimeccsek, bajnokságok a Budafoki úton,
  • a március 15.-i és október 6.-i plakát- és kiállítás-szervezéseink,
  • a kollégiumi rádióstúdió ( erről hangfelvétel is van Ernőnél ),
  • a kollégiumba befogadott végeláthatatlan erdélyi és felvidéki vendégsereg ( azóta is tart némely barátság ),
  • vidám ballagásunk a K –aulában, ennek a korabeli vezető újságban, a Népszabadságban való megjelenése,


Manó!
Ügyes vagy, hogy elindítottad a blogot, gratulálok. A fentieket vedd bejegyzésnek, pl. EMLÉKEK címszóval.
Nem tökölnék holmi regisztrációkkal. Te ehhez sokkal jobban értesz!
Mindjárt küldök pár képet is.
Üdv. Pappa

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kkar83bme.blog.hu/api/trackback/id/tr721136533

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

erdeimanó 2009.05.22. 10:07:03

húha, ez igen, tudtam, hogy így volt, de most látva az összefoglalót igazán izgalmas és teljes életet éltél egyetemi polgárként -mondanám, hogy sok szempontból irigylésre méltó.
Én miért nem voltam ott a vidém ballagáson? Meg van még az a Népszabadság cikk valahol?
A plakátkiállításról nincsenek fotóid?

szia, Manó

OFAPU 2009.05.22. 10:12:12

Hozzászólás az EMLÉKEK című felsoroláshoz:

Valóban jól emlékszel arra, hogy Gyenes tanár úr a kisz-be való belépésre agítált volna ? Ez számomra meglepő, mivel én sosem voltam sem kisz, sem párt tag, és mindenkori felfogásommal ellenkezett volna. Ha más is emlékszik ilyesmire, akkor be kell látnom, hogy az alkohol elvette az eszemet.

Szeretettel : OF (megmagyarázva osztályfőnök)

OFAPU 2009.05.22. 10:16:43

Info mindenkinek.

Az egykori osztályfönöki rendszert ősztől tervezzük ismét bevezetni a Közlek Karon, hogy az elárvult szekularizálódott individumokat egy gondoskodó atya szárnyai alá vonjuk, és valamennyire segítsük a hallgatói kollektívák kialakulását.

OF

nerno 2009.05.22. 17:49:27

Én úgy emlékszem, hogy nem direkt a tanár úrtól hallottuk az instrukciót, hanem valamelyik társunktól, hogy legyünk tekintettel a tanár úrra, ne akarjunk egyszerre mindnyájan kilépni a KISZ-ből..
Én maradtam is végig, de az első munkahelyemen már nem léptem be. Sőt amikor nálam idősebb kollégáim kapacitáltak a belépésre, valami olyasmit mondtam, hogy elég öreg vagyok már én az ilyen bohóckodásra. Nem sokkal utána ők is kiléptek.

nerno 2009.05.22. 17:54:01

A Bartók Honismereti Körhöz van egy képem, de hogy a fenébe tudom ide beszúrni? Lehet, hogy külön bejegyzésben rakom fel, mert úgy már megy.

Fell Bandi 2010.12.01. 19:52:52

Elnézést a zavarásért, vagyis hogy mint outsider beleszólok a beszélgetésbe, egész véletlenül tévedtem az oldalra, de én is ott végeztem a Közlekkaron '85-ben. Csak annyiban védem meg Gyenes tanár urat (vagy most már Karcsit, hiszen lassan egyidősek leszünk) hogy nem sok ember volt a Karon, akinek a személyiségéből ( egyenesen kimondott szavak nélkül is) nyilvánvaló volt az akkori rendszertől való távolságtartása. A néhány ilyen ember egyike Gyenes Károly volt.
Üdv: Strausz János
süti beállítások módosítása